support
Lokale support
Benelux Scientific garandeert zijn klanten een kwalitatieve dienst na verkoop met een professioneel team van service-technici die zijn opgeleid om diensten op maat van de klant aan te bieden. Onze technici volgen intern technische opleidingen over kalibratie en service na verkoop en werken onder ISO 9001:2015 accreditatie. Deze worden aangevuld met periodieke trainingen bij de fabrikanten.
Benelux Scientific, uw vertrouwde partner voor dienst na verkoop
Onze service afdeling ondersteunt al meer dan 20 jaar de dienst na verkoop van bekende merken van wetenschappelijke laboratoriumuitrusting. Naast merken zoals Bruker, Netzsch, Thermo Fisher Scientific, Fritsch, Gerhardt en Tinius Olsen bieden we ook een compleet pakket van diensten voor de producten van alle fabrikanten uit ons gamma. Wij beschikken over een voorraad producten en reserveonderdelen om indien nodig snel te kunnen reageren bij interventies en herstellingen ter plaatse.
Maak kennis met ons service team
We reizen door België en Luxemburg en ondersteunen ook de service afdelingen van onze collega’s in Nederland en Frankrijk. Via onze afdeling dienst na verkoop bent u verzekerd van een constante follow-up en de juiste en tijdige ondersteuning voor uw toestellen in het lab.
Onze dienst na verkoop is ISO 9001:2015 gecertificeerd en reageert op verzoeken en biedt een waaier van diensten aan, op maat van de klant:
- Herstellingen en interventies on-site en in ons service center in Nazareth nabij Gent
- Periodiek nazicht en onderhoud van apparatuur
- Verstrekking van de noodzakelijke kwaliteitsinformatie en certificaten
- Opleiding, installatie en her-indienststelling van apparatuur
Onze service aanpak
Bij Benelux Scientific is de dienst na verkoop van essentieel belang omdat deze een follow-up met onze klanten garandeert. Wij trachten een hechte band met de klant te scheppen, zodat deze ons zijn vertrouwen schenkt en volledig tevreden is met zijn aankoop. Concreet betekent dit:
Luisteren naar de klant
Elke eindgebruiker in het labo heeft een andere behoefte, afhankelijk van het aangekochte labotoestel. Onze dienst na verkoop behandelt elk probleem afzonderlijk en blijft aandachtig voor de opmerkingen van de klant. Over het algemeen nemen onze klanten contact op met de dienst na verkoop om een probleem met een product te melden of om informatie te vragen over het gebruik ervan. Wanneer wij een telefoontje of een e-mail ontvangen, streeft onze dienst na verkoop ernaar precies vast te stellen wat het probleem van de klant is en een oplossing voor het probleem aan te bieden.
Kwaliteitsinformatie verstrekken
Telefoontjes en e-mails van klanten beantwoorden is goed, maar niet genoeg. Onze dienst na verkoop doet zijn uiterste best om de klanten de juiste informatie te verstrekken en hen te helpen bij hun aanpak. De klant verwacht immers een nauwkeurig antwoord en een kwaliteitsadvies. Onze onderhoudstechnici hebben van onze leveranciers een specifieke en technische opleiding gekregen over de verkochte producten.
Respecteer de persoon met wie je te maken hebt
Onze dienst na verkoop helpt klanten via verschillende kanalen: telefonisch, per e-mail of bij een bezoek ter plaatse. In elk contactmoment behandelen we de klant met respect. We stemmen onze communicatie af op het kennisniveau van de gesprekspartner en reiken oplossingen aan die passen bij de specifieke situatie.
Reactief handelen
Wanneer een klant problemen ondervindt met een product, neemt die rechtstreeks contact op met onze dienst na verkoop voor informatie en geruststelling. Wij streven ernaar binnen 24 uur een eerste contact te leggen en volgen alle serviceaanvragen nauwgezet op via ons ticketingsysteem. De verwachting is een snel en duidelijk antwoord, zonder onnodige tussenstappen. Onze taak is om zo vlot mogelijk de juiste informatie te bezorgen, zodat de klant snel weer verder kan.
Het aanbieden van een volledig gamma van dienstverlenende oplossingen
Ons team staat dagelijks ter beschikking om ervoor te zorgen dat uw apparatuur optimaal functioneert. Gedurende de levenscyclus van uw apparatuur zijn wij beschikbaar voor technische ondersteuning, onderhoud, kalibratie en certificering, software-updates en service ter plaatse.


